Feb 17, 2009

Maiorul Paraschiv a arestat ilegal peste 60.000 de euro din banii publici

60.000 de euro. Atat reprezinta suma incasata ilegal de functionarul public Nicolae Paraschiv de la intrarea in vigoare a legii 161/2003, cea care interzice persoanelor care au desfasurat activitati de politie politica sa ocupe functii publice.

In noaptea de 22 spre 23 decembrie 1989, un ofiter de armata facea apel la incetarea focului: "Teroristi predati-va! Maiorul Paraschiv a fost arestat!". Intimidati, teroristii s-au evaporat, iar maiorul si-a promis razbunare. El insusi s-a pus mai apoi pe arestari, sechestrand pana astazi inspre beneficiul propriu functii inalte si avantaje gros fosnitoare. La intrarea in vigoare a legii care-i impiedica pe securisti sa mai incaseze bani de la contribuabili era deja de doi ani secretar al municipiului. Pus in scaun de alcolitul Etilian Neagoe, la vremea aceea prefect, astazi vicepresedinte la Consiliul Judetean (citeste Brasoveni, nu-l votati pe Neagoe, de Ioan T Morar). In 2006, Paraschiv si-a mai adaugat la palmares si uz de fals in acte publice pentru ca a mintit cu propria semnatura ca "nu am desfasurat activitati de politie politica". Caz pentru care la Parchetul Brasov exista depusa o plangere penala, de care niciun procuror nu prea are chef sa se ocupe.

Cand se va aplica legea, cei care l-au protejat pe securist vor plati in solidar cu acesta pagubele la bugetul statului. Chiar daca 60.000 de euro reprezinta o nimica toata pentru cei implicati, inclusiv pentru amploaiatul Paraschiv, includerea lor in lotul de cotizanti va confirma legaturile durabile si transpolitice din cadrul unui sistem cu dispret fata de lege si cu radacini in, nu-i asa, condamnata securitate: primarul George Scripcaru (PDL) - a refuzat initierea hotararii de eliberare din functie a securistului, precum si prefectii Otilian Neagoe (PSD), Aurelian Danu (PDL), Adriana Dontu (PNL), Emil Nita (PSD) si previzibilul Ion Gontea (PDL) - nu si-au indeplinit rolul de garanti ai aplicarii legii.

In cadrul campaniei "Nu platim securisti", "Brasovul Tau" a continuat sa publice marturii ale victimelor securistului Paraschiv.

Marturia lui Marius Troenaru: "În timpul anchetelor Paraschiv mi-a luat declaraţii sub presiune, ameninţându-mă şi aducându-mi injurii grosolane. A ajuns până acolo încât îmi spunea, urlând, că, dacă nu spun tot, nu voi mai ieşi niciodată din beciurile Securităţii."

Marturia lui Sorin Boaca: "În acea perioadă lucram ca muncitor la IJPIPS-Braşov, aşa cum rezultă şi din cartea de muncă, şi îi spuneam tovarăşului maior Paraschiv să-mi dea o scutire că altfel voi fi dat afară de la serviciu. Ce răspundea el? Că voi fi chemat la Securitate atât timp cât va fi nevoie, nici vorba de scutire. Am rămas fără servici din cauza lui. Ţin să precizez că în acea perioadă aveam 23 de ani iar fetiţele mele erau foarte mici"

Marturia lui Ciprian Aranusi
: "În anul 1989, în luna august – septembrie, am fost anchetat de către Securitatea Braşov referitor la intenţiile mele de a părăsi ţara. Anchetarea mea a fost condusă de maiorul Nicolae Paraschiv, care este în prezent secretarul Primăriei Braşov şi de căpitanul Radoslav."

Sa-i obligam sa ne respecte si sa aplice legea. Alature-te campaniei.

No comments:

Post a Comment